Wednesday, February 18, 2009

Siji-Loro-Telu-Papat-Limo...

Kisah cinta Laksmana Melayu dan Puteri Jawa...kesian Hang Tuah, tak dapat "ngap" puteri Jawa tu. Last2 si Gunung Ledang yg dapat "ngap" si gadis berkemban tu.....gadis ke? isteri org okay!

Intro sket td, hehe.Tadi akhirnya.. aku dpt tunaikan hajat aku yg sekian lama nk tgk PGL. Memang rugi sape yg x tgk lagi, since this 3rd season will be the last one...what can i say, mmm casting dan props yg gempaq! impress gak la tgk teater Malaysia cmtu, sebelum ni aku tgk teater ASTENA dua kali, dua2 kali aku kuar awal...consider pasal bajet teater ASTENA, boleh dimaafkan la. Aku tak salahkn diorg malah kagum ngan semangat bebudak Uniten ni memperjuangkan teater, cuma aku bosan...enuf said.

Back to PGL musical, terngiang2 aku beberapa part yang cunss skali...part dayang2 gedixx aka badut kembar(bak kata kak tiara kita), part Adlin menari gedik, part Gusti Putri dan Hang tuah dating kat ats bukit, part kapal layar besar masuk stage..apa lagi ek? satu lagi ..suara Stephen Rahman, ada kelas beb! kalah Sean Ghazi..huhuhu

Pepun, thanks to Ridhue for the treat...takde dia takdelah tiket PGL tu. Tak lupa gak buat company yg lain...Julzen,Nand,Kinah dan Haziq.

Teater....
teater kdg2 ada interval tgh2 tgk, leh g kencing, berak dan ngumpat

teater bley tgk pelakon2 tersilap dialog, magik yg kantoi, terkeluar suara kecik masa nyanyi...


teater takleh bawa air coke n pop corn. menci!!


teater leh tgk babak peluk "live"..baru syok! (klu maria ozawa versi teater..amacam? hahaha)




2 comments:

HBM Consultant said...

Huhu, lamanya angah tak tengok teater..

kaizeru said...

dekat teater la kita bole tgk sejauh mana seorang tu punyer kebolehan.

Takde CUT, takde CGI, takde retake utk anda. Aoe yg jadi, jadi la.

Maria Ozawa? Kalo ade aku nak book tiket depan skali. Popkon takle pon takpela.